Skip to Store Area:

Mijn winkelwagen

U hebt niets in uw winkelwagen.

Waar je aan moet denken als je intensief sport

woensdag 25 april 2018 12:38:11 Nederland

Ben jij echt zo’n intensieve sporter? Ben je vrijwel elke dag in de sportschool te vinden? Dat is geweldig, echter zijn er wel verscheidene zaken die je in je achterhoofd dient te houden als je regelmatig zware trainingen doet. In dit artikel lees je hier wat meer over zodat je niet tegen onverwachte problemen aanloopt.

Voetklachten
Je voeten krijgen heel wat te verduren als je regelmatig intensief aan het sporten bent. Al je lichaamsgewicht staan er natuurlijk op, bij sport wordt deze druk aanzienlijk hoger. Een veel voorkomende aandoening in de voet bij mensen die regelmatig sporten is hielspoor. Hielspoor is een bijverschijnsel van een peesplaatontsteking, de pijn komt in dit geval door de peesplaatontsteking, niet door het hielspoor. Echter is hielspoor wel een zodanig ernstige aandoening dat het zeer verstandig is om bij twijfels een bezoek te doen aan de huisarts. Je wilt later natuurlijk niet permanent met voetklachten rondlopen terwijl je er in een vroeg stadium redelijk gemakkelijk van af kan komen. Denk daar dus aan!

Rugklachten of nekklachten
Bij sporters is er vrij vaak sprake van rugklachten. In veel gevallen komt dit door overbelasting of een verkeerde beweging. Meestal is er dan sprake van een verrekte spier, dit trekt over het algemeen binnen een week weer weg. Mocht het langer aanhouden, dan is het verstandig om een bezoek te doen aan de huisarts. Als de pijn zo erg is dat je er ’s nachts wel eens wakker van wordt is het ook aan te raden om de huisarts te bezoeken. Samen met nekklachten kunnen rugklachten veel verschillende oorzaken hebben. Je houding is hierbij een grote factor, merk je dat je (tijdens en naast het sporten) nogal voorover gebogen staat? Het is in dit geval verstandig om wat aan je houding te doen. Dit kan zelfstandig, maar ook met een fysiotherapeut.

Zweepslag
Zweepslag is een veel voorkomende aandoening bij zware sportactiviteiten waar je de spieren veel aanspant. Een zweepslag komt voor in de kuit, met name in de gastrocnemius. Enkele belangrijke zaken om er voor te zorgen dat je de kans op een zweepslag verminderd zijn onder andere:
• Het is erg belangrijk om goede warm-up oefeningen te doen
• Idem dito voor cooling down na het trainen
• Goede schoenen kunnen al veel helpen
• Regelmatig uitoefenen van rekoefeningen en spierversterkende oefeningen

Mocht je uiteindelijk toch een keer een zweepslag krijgen, dan is het belangrijk dat je de sportactiviteiten niet meteen weer volop begint, maar dat je het geleidelijk opbouwt.

Lees meer & geef een reactie
0 Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

Sportartikelen bestellen met korting

woensdag 25 april 2018 12:35:57 Nederland

Over het algemeen zijn sport benodigdheden zoals schoenen erg prijzig, het zou dus erg fijn zijn als je dit soort producten met korting zou kunnen bestellen, maar hoe? Dit artikel geeft je een aantal tips waardoor jij jouw sportspullen goedkoper kunt kopen.

Kortingen
Het klinkt logisch en dat is het ook, met kortingen kun je dure spullen vaak voor een goedkoper prijs bestellen. Maar je weet natuurlijk welke product wanneer in de aanbieding is en wachten totdat het product dat jij wilt in de aanbieding is, is vaak ook geen optie. Een simpele manier om ervoor te zorgen dat het product dat jij wilt hebben sneller afgeprijsd wordt, is door het op je ‘verlanglijstje’ te zetten. Bij veel webshops kun je producten op een verlanglijstje zetten om deze makkelijk terug te vinden, vaak krijg je binnen een bepaalde een mailtje of berichten dat er een product in jouw verlanglijst afgeprijsd is, en nee dat is geen toeval. Bij sommige webshops gebeurt dit ook wanneer je producten in je winkelmandje laat staan. Een andere manier om makkelijk korting te krijgen is door je in te schrijven voor de nieuwsbrief van de webshop waarop je vaak jouw sportspullen bestelt. Via een nieuwsbrief ontvang je actuele kortingen en vaak ook een eenmalige korting van ongeveer 10% (per webshop verschillend).

Cashback
Veel mensen hebben geen idee dat je op veel producten een zogeheten ‘cashback’ kunt krijgen. Op bijvoorbeeld https://www.shopbuddies.nl kun je makkelijk doormiddel van een stappenplan een percentage van je aankoopbedrag terugkrijgen. Dit is een makkelijk manier om korting te krijgen, ook al zit er via de webshop zelf geen korting om het product dat je besteld hebt. Op www.shopbudies.nl staan ook van verschillende websites actuele kortingscodes

Vergelijken
Vergelijken valt eigenlijk niet onder het begrip korting. Met vergelijken kun je de webshop vinden waar jouw product het meest voordelig is. Technisch gezien is dit dus geen korting maar door even goed te zoeken kun je dus een hoop geld besparen om het op de webshop te kopen waar het product wat je zoekt het goedkoopst is. Je zoekt het product op dat je wilt en je krijgt overzicht van de verschillende webshops die dat product aanbieden en tegen welke prijs aan de hand daarvan kun je de webshop kiezen met de beste prijs-kwaliteitverhouding.

Kortingen om website zijn er bijna altijd, soms moet je gewoon een beetje extra zoeken om kortingen te vinden. Voortaan kun je dankzijn dit artikel een hoop geld besparen en profiteren van de alle mogelijke kortingen.

Lees meer & geef een reactie
Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

Wat is geschikte sportkleding voor het fitnessen?

donderdag 10 augustus 2017 15:30:45 Nederland

Jong en oud, iedereen kan het eens proberen: fitnessen. In de sportschool maken steeds meer mensen hier gebruik van, maar ook thuis kun je diverse oefeningen doen die hierbij horen. Het is dan in ieder geval prettig om geschikte sportkleding te dragen. Je kunt je favoriete sport het beste beoefenen als je de juiste sportkleding draagt. Sommige mensen dragen bij het fitness sportkleding met bedrukking. Het kan een shirt zijn met daarop het merk gedrukt, maar het kan ook een logo zijn van een vereniging of je eigen naam of zomaar een print. Alles wat je maar wil kan eigenlijk gedrukt worden op een shirt. Maar bij sportkleding kijk je vaak wel goed wat je er op gedrukt wil hebben. Sommige mensen sporten graag in groepsverband en dan kun je ook een serie shirtjes laten bedrukken en deze allemaal dragen als je gaat sporten.

Wat draag jij met fitness?
Als je gaat fitnessen, dan kun je het prettig vinden om een trainingsbroek aan te doen en een shirtje. Anderen kiezen liever een korte broek en een hemdje. Het ligt er ook een beetje aan hoelang je gaat sporten, welke oefeningen je gaat doen en hoe warm het is. Er kan ook gekozen worden voor een driekwart broek en een vestje. Sommige mensen hebben ook een band om hun middel waarin ze een flesje water hebben en bijvoorbeeld waarop de hartslagmeter e.d. zijn aangesloten. Let er daarom goed op wat jouw doel is met fitness en pas daar je kleding ook op aan. Als je namelijk in de sportschool ook op de loopband gaat, is het fijn om kleding aan te hebben waarin je fijn kunt lopen. Veel sportkleding is bedrukt en kan online besteld worden.

Lees meer & geef een reactie
0 Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

Welke fitness schoenen zijn voor mij geschikt?

zaterdag 2 januari 2016 13:28:04 Nederland

Fitness is een zeer populaire sport die blijft groeien. Omdat fitness veelomvattend is van krachttraining tot aan hardlopen, groepslessen en/of bootcamp is het van belang de juiste schoenen te dragen. Er zijn veel verschillende merken die Fitness-Geest binnen haar collectie heeft. De populairste merken zijn: Nike, adidas en Asics. Deze merken bieden de breedste collectie fitness schoenen en kleding aan. Onderstaand hebben wij een overzicht gemaakt welk type fitness schoenen het beste past bij uw gekozen training in de sportschool.

Cardio schoenen
Tijdens (cardio)fitness moet een schoen vooral comfortabel zitten en stabiel zijn, zeker voor een cardiosessie op een loopband. Kiest u de schoen vooral niet te klein omdat uw voeten kunnen uitzetten door de warmte, daardoor adviseren wij vaak een maat groter.

Krachtsport schoenen
Tijdens zware krachttraining is het van belang dat u goed contact houdt met de grond. Dit betekent géén hardloopschoenen met air of gel. Deze schoenen zorgen namelijk voor veel onbalans. Het beste is om een schoen te nemen met een plattere zool.

 

Dansen
Wanneer u besluit om fitnessschoenen aan te schaffen voor danslessen is het belangrijk dat de schoen geschikt is om ermee op een houten of andere harde vloer te trainen. Let op dat de dansschoenen goed aansluiten bij uw voeten omdat de balans erg belangrijk is bij zijwaartse dansbewegingen. Daarnaast is het van belang dat de schoen soepel is.

Allround schoenen
Zoekt u een schoen voor kracht en cardio? Een schoen waarmee u kunt hardlopen én krachttraining kunt doen. Kijk dan eens bij de fitness- en/of hardloopschoenen van Nike. Deze modellen zijn geschikt voor afstanden tot en met 6 kilometer en bevat een dunnere zool waardoor het contact met de grond optimaal is.

Fitness-Geest advies
Wij willen u adviseren de fitness schoenen niet te klein te kopen. Dit omdat de voeten door de warmte uitzetten. Een andere tip die wij u graag willen meegeven is om geen wollen sokken te dragen om overmatig zweet te voorkomen. Voor de aanschaf van een paar goede en comfortabele sportsokken kunt u ons assortiment sportsokken bekijken.

Lees meer & geef een reactie
0 Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

Voordelig fitnessen

dinsdag 8 december 2015 13:00:34 Nederland

Heeft u het goede voornemen om te gaan sporten in het nieuwe jaar? Of misschien doet u dit al wel regelmatig. Wat veel mensen niet weten, is dat u bij de meeste zorgverzekeringen met korting naar de sportschool kan! Zorgverzekeraars bieden hun verzekerden ledenvoordeel om de consument een extraatje te geven. Maar ook een beetje uit eigenbelang. Want mensen die sporten zijn over het algemeen gezonder en hebben minder zorg nodig.

Met korting naar de sportschool
Gaat u naar de sportschool of wilt u naar een sportschool gaan? Dan doet u er verstandig aan om te kijken of uw zorgverzekering ook een kortingsregeling biedt. Voor sommige sporters kan dit een besparing opleveren van €20,00 per maand!



Hoe de korting werkt
Iedere zorgverzekering heeft een andere kortingsregeling. Consumentencollectief UnitedConsumers biedt de zorgverzekering van VGZ. Bij deze zorgverzekeraar kunt u gebruik maken van 2 opties:

 Cursus ‘Starten met fitness’:
Via het Gezondheidsplan van Intenz kunt u deze cursus volgen. De cursus duurt 6 maanden en daarnaast profiteert u van de volgende voordelen:
- Geen inschrijfgeld
- Gratis fitheidanalyse
- Professionele begeleiding
- Gratis bewegingsadvies en trainingsprogramma
- Onbeperkt sporten: u traint 6 maanden tegen een speciaal kortingstarief

Ruim 550 fitnesscentra bieden deze cursus aan, er is dus altijd wel een sportcentrum bij u in de buurt.

Fitnessregeling bij BasicFit
Een andere mogelijkheid is fitnessen met korting bij BasicFit. De sportpas van BasicFit is overdraagbaar binnen uw gezin en u kunt bij alle vestigingen in Nederland terecht.  U gaat het abonnement aan voor 12 maanden en u betaalt de abonnementskosten per maand.

Bij andere zorgverzekeraars krijgt u vaak een percentage aan korting op uw sportschoolabonnement. Soms kunt u bij één geselecteerde sportketen terecht, soms bij diverse ketens. Bekijk goed de voorwaarden van jouw zorgverzekering en kom niet voor (onaangename) verassingen te staan.

Bron: UnitedConsumers

Lees meer & geef een reactie
Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

Fitness schoenen aanbieding

dinsdag 9 september 2014 16:30:24 Nederland

Vroeger werd de gymnastiekschoen tijdens alle sporten gedragen. Tegenwoordig bestaan er specifieke schoenen per sport. Dit geldt ook voor fitness. Door speciale fitness schoenen te dragen, kun je fitnessblessures voorkomen. Fitness-Geest biedt meer dan 70 verschillende fitness schoenen aan die in de aanbieding zijn. Alle modellen worden namelijk met minimaal 5% tot 40% korting aangeboden. Verschillende topmerken zijn Nike, Adidas, Reebok en Asics. Fitnessschoenen zijn onder andere geschikt voor aerobic, bootcamp en bodypump. Alle modellen zijn direct leverbaar en worden gratis bezorgd vanaf € 50,00. Zou je graag fitness schoenen willen hebben met extra korting? Bekijk dan alle mogelijkheden voor kortingscodes.

►  Bekijk hier alle fitness schoenen
►  Bekijk hier alle fitness schoenen voor dames
►  Bekijk hier alle fitness schoenen voor heren
►  Bekijk hier alle fitness schoenen voor kids

Lees meer & geef een reactie
Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

Welke sportvoeding gebruiken voor fitness?

dinsdag 9 september 2014 13:17:05 Nederland

Dat is een vraag die ons vaak wordt gesteld. Fitness-Geest biedt sportvoeding aan voor krachtsporters en duursporters. Elk supplement heeft z'n eigen werking. Om de hoofdvraag te kunnen beantwoorden dien je zelf goed te weten wat je uit een supplement wilt halen. Fitness-Geest biedt supplementen aan uit vijf verschillende categorieën, welke allen direct uit voorraad leverbaar zijn. Onze supplementen:

Energie supplementen: SIS Go Energy, SIS Go Electrolyte, SIS Isotonic Gel en SIS Go + Caffeine Gel.

Kracht en uithoudingsvermogen:
Alle creatine producten.

Herstel supplementen: Wei-eiwit, Eiwit 85 i, alle Amino producten en SIS Rego Rapid Recovery.

Supplementen voor het kweken van massa: Dat zijn de Mega Massa 16000 i producten.

Supplement om af te vallen: Super fatburner.

►  Bekijk hier alle sportvoeding voor krachtsporters
►  Bekijk hier alle sportvoeding voor duursporters
 

Lees meer & geef een reactie
Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

Kettlebell oefeningen voor thuis

dinsdag 9 september 2014 12:41:01 Nederland

Kettlebell oefeningen zijn een enorme trend geworden. Tegenwoordig zijn ze niet meer weg te denken. Eén van de mooie dingen van de kettlebell is de enorme hoeveelheid oefeningen die je ermee kunt doen. Hij wordt niet voor niets ook wel de ‘handheld total gym’ genoemd. Met een kettlebell workout werk je tegelijkertijd aan kracht, flexibiliteit en uithoudingsvermogen. Een ander voordeel is dat je de oefeningen zowel in de sportschool als thuis kunt uitvoeren. De oefeningen die je met de kettlebell kunt doen zijn te verdelen in 2 groepen.

Grind Oefeningen
Deze oefeningen worden langzaam uitgevoerd en zijn vooral gericht op het opbouwen van kracht. Ze hebben veel weg van de traditionele oefeningen voor krachttraining met bijvoorbeeld barbells en dumbells. Voorbeelden van grind kettlebell oefeningen zijn onder andere Squats en Presses, Rows, de Turkish Getup en Windmills.

Ballistische Oefeningen
Dit zijn snelle en dynamische oefeningen. Deze oefeningen worden in hoog tempo uitgevoerd. Ze zijn zeer doeltreffend voor het verbeteren van de conditie, het ontwikkelen van functionele kracht en het verbranden van vet. Voorbeelden van ballistische kettlebell oefeningen zijn de Swing, One Hand Swing, Cleans en Pulls. Zorg wel dat u van te voren voldoende koolhydraten binnen heeft gekregen.

►  Bekijk hier alle kettlebells

Voorbeelden van oefeningen tijdens een kettlebell training


Lees meer & geef een reactie
Reacties | Bericht geplaatst in 0 door Fitness-Geest

8 artikel(en)

Per pagina
Van hoog naar laag sorteren